Support is een belangrijk onderdeel van veel grotere bedrijven. Er kan behoefte zijn aan intern support voor medewerkers of externe voor klanten. Een helpdeskmedewerker is iemand die te hulp schiet bij vragen of problemen op het gebied van ICT.
Voor technische problemen en advies over het omgaan met softwaresystemen, computerprogramma’s, applicaties en hardware ben jij als Helpdeskmedewerker het aanspreekpunt. Die rol is doorgaans wat algemener dan bij bijvoorbeeld de Technical Support medewerker. Als Helpdeskmedewerker weet je door te verwijzen naar de juiste persoon wanneer vraagstukken te complex worden.
Helpdeskmedewerkers zijn werkzaam op de ICT-afdeling van bijvoorbeeld dienstverlenende bedrijven, overheidsorganisaties, webwinkels, telecomaanbieders en andere organisaties waarbij dienstverlening in een ICT-omgeving plaatsvindt. Collega’s met wie ze in aanraking komen zijn bijvoorbeeld technical support medewerkers, medewerkers klantenservice, storingsmonteurs, systeembeheerders, software architecten en applicatiebeheerders.
Aannemen, registreren en afhandelen van binnenkomende telefonische meldingen
Registreren en afhandelen van binnenkomende meldingen via e-mail
Technisch aanspreekpunt voor collega’s
Doorverwijzen naar bijvoorbeeld monteurs
Signaleren, verhelpen en melden van storingen
Proactief vertalen van klantmeldingen naar (verbeterde) technische oplossingen
Actualiseren en optimaliseren van werkinstructies
We vragen geen specifieke voorkennis. Je bent in staat op MBO+ niveau te functioneren, je hebt een proactieve houding en helpt mensen graag verder.
Waarom ITYM?
Voor technische problemen en advies over het omgaan met softwaresystemen, computerprogramma’s, applicaties en hardware ben jij als Helpdeskmedewerker het aanspreekpunt.
Als netwerkbeheerder ben je verantwoordelijk voor het beheer en de beveiliging van de infrastructuur van een computernetwerk, waaronder servers, werkstations, netwerkapparatuur en kabels. Je bent ook verantwoordelijk voor technische verbindingen.
Support is een belangrijk onderdeel van veel grotere bedrijven. Er kan behoefte zijn aan intern support voor medewerkers of externe voor klanten. Een helpdeskmedewerker is iemand die te hulp schiet bij vragen of problemen op het gebied van ICT.
Wat krijg je van ons?
Bel of mail ons gerust. Vul het formulier hiernaast/onder in voor meer informatie over deze opleiding.
Opleidingen@itym.nl
+31 20 261 5350
Amstel Business park, Joop Geesinkweg 125, 1114 AB Amsterdam