Opleiding in ICT?

Helpdeskmedewerker

Support is een belangrijk onderdeel van veel grotere bedrijven. Er kan behoefte zijn aan intern support voor medewerkers of externe voor klanten. Een helpdeskmedewerker is iemand die te hulp schiet bij vragen of problemen op het gebied van ICT.

Wat doet een Helpdeskmedewerker?

Voor technische problemen en advies over het omgaan met softwaresystemen, computerprogramma’s, applicaties en hardware ben jij als Helpdeskmedewerker het aanspreekpunt. Die rol is doorgaans wat algemener dan bij bijvoorbeeld de Technical Support medewerker. Als Helpdeskmedewerker weet je door te verwijzen naar de juiste persoon wanneer vraagstukken te complex worden.

Waar werken Helpdeskmedewerkers?

Helpdeskmedewerkers zijn werkzaam op de ICT-afdeling van bijvoorbeeld dienstverlenende bedrijven, overheidsorganisaties, webwinkels, telecomaanbieders en andere organisaties waarbij dienstverlening in een ICT-omgeving plaatsvindt. Collega’s met wie ze in aanraking komen zijn bijvoorbeeld technical support medewerkers, medewerkers klantenservice, storingsmonteurs, systeembeheerders, software architecten en applicatiebeheerders.

Specificaties

Soort product                   Opleiding

Studielast p/w                  +/- 18 uur

Studieduur                        Flexibel

Afronding                          Certificaat

Niveau                                MBO

Studiemateriaal                Online

Toegang                             365 Dagen

Taal                                     Engels

€2488,-

Taken van een Helpdeskmedewerker

Afhandelen

Aannemen, registreren en afhandelen van binnenkomende telefonische meldingen

E-mail registratie

Registreren en afhandelen van binnenkomende meldingen via e-mail

Team work

Technisch aanspreekpunt voor collega’s

Schakelen

Doorverwijzen naar bijvoorbeeld monteurs

Paraat staan

Signaleren, verhelpen en melden van storingen

Vertalen

Proactief vertalen van klantmeldingen naar (verbeterde) technische oplossingen

Werkinstructies

Actualiseren en optimaliseren van werkinstructies

Wie ben jij?

We vragen geen specifieke voorkennis. Je bent in staat op MBO+ niveau te functioneren, je hebt een proactieve houding en helpt mensen graag verder.

Waarom ITYM?

Voor iedereen, op elke niveau.

Flexibel en alles op je eigen tempo

Erkende diploma's en certificeringen

Live ondersteuning en een heel jaar toegang

Ben je toevallig opzoek naar:

Helpdeskmedewerker Windows 10

Voor technische problemen en advies over het omgaan met softwaresystemen, computerprogramma’s, applicaties en hardware ben jij als Helpdeskmedewerker het aanspreekpunt.

Netwerkbeheerder

Als netwerkbeheerder ben je verantwoordelijk voor het beheer en de beveiliging van de infrastructuur van een computernetwerk, waaronder servers, werkstations, netwerkapparatuur en kabels. Je bent ook verantwoordelijk voor technische verbindingen.

Helpdeskmedewerker Office 365

Support is een belangrijk onderdeel van veel grotere bedrijven. Er kan behoefte zijn aan intern support voor medewerkers of externe voor klanten. Een helpdeskmedewerker is iemand die te hulp schiet bij vragen of problemen op het gebied van ICT.

Onze partners

Certified

Wat krijg je van ons?

Bel of mail ons gerust. Vul het formulier hiernaast/onder in voor meer informatie over deze opleiding.

Email

Opleidingen@itym.nl

 

Telefoonnummer

+31 20 261 5350

Adres

 Amstel Business park, Joop Geesinkweg 125, 1114 AB  Amsterdam